Szavazások

Te melyik mozgásformát részesíted előnyben fogyókúra idején?
 
Címlap

Zöldségek, gyümölcsök: a zsírégetés bajnokai

Egészség

Bizonyára nem ismeretlen tény számunkra, hogy a zöldségek, gyümölcsök kiváló zsírégető hatással rendelkeznek, ami nagy segítség lehet, ha fogyni szeretnénk. Érdemes hát beiktatni ilyen táplálékokat is az étrendünkbe, hiszen értékük nem csupán a leadandó kilók tekintetében felbecsülhetetlen, de az egészséges életmód szempontjából is.



Melyek azok a zöldségek, gyümölcsök, amelyeknek kiemelten is fontos szerepük van?
Ilyenek például az áfonya, feketeribizli, alma, sárgarépa, szilva, paradicsom, cékla, zeller. Vegyük hát sorra, milyen jótékony hatással bírnak mindezek?

 


ÁFONYA, FEKETERIBIZLI: Ezen gyümölcsöknek magas az antioxidáns tartalma, ami segít a méregtelenítésben. Az előbbi gyümölcsök segítenek a folyadékháztartás szabályozásában, jó hatással vannak az anyagcserére, vércukorszintre.

ALMA: Magas pektintartalma megregulázza a hízásért felelős inzulint, a szervezetben lévő káros zsírokat megköti, és jó hatással van a vércukorszintre is.        

SÁRGARÉPA: Kellemes, édeskés ízű, könnyen emészthető zöldségféle. Karotinoidokat és antioxidánsokat tartalmaz, így segíti a méregtelenítés folyamatát. A sárgarépa vízhajtó és emésztést segítő hatással is bír, így a fogyókúrás étrendben kiemelt szerepe van. A karotinoidok a szervezetben A vitaminná alakulnak, mely egyéb áldásos hatásai mellett felpörgeti a zsírraktárak csökkentését.

SZILVA: E gyümölcs elsősorban a székrekedés megszűntetésének házi gyógymódjaként ismert, ám haszna ennél sokkal szerteágazóbb. A vér koleszterinszintjének csökkentésében jó segítséget nyújthat, de magas káliumtartalma sem elhanyagoható. Segíti a vese-máj működését, rosttartalma pedig megköti a szervezet káros anyagait, így azok nem tudnak felszívódni.

PARADICSOM: Az egyik leghasznosabb, legértékesebb zöldségek egyike. Kalóriatartalma alacsony, ám kálium-, és C vitamin tartalma magas. Remek nyomelem forrrás. A paradicsom felgyorsítja az anyagcserét, segíti a veseműködést és a felhalmozott zsírok távozását. Előbbiek miatt talán nem is kell hangsúlyozni, mennyire hasznos tápláléka lehet a fogyókúrázóknak.

CÉKLA: Nagy mennyiségű antioxidánst tartalmaz, így a méregtelenítésben nagy segítségünkre lehet. Megtámogatja a máj-, és veseműködést, és ha netán savtúltengésben szenvednénk, annak csökkentésében is számíthatunk rá. A cékla olyan klóros vegyületeket tartalmaz, amik segítenek a zsírok lebontásában.

ZELLER: Sok C vitamint, káliumot tartalmaz, s magas rosttartalma miatt is igen hasznos. A szervezet méregtelenítésében is segítséget nyújthat e zöldségféle.

Összefoglalván tehát elmondható, hogy mind eredményes fogyókúránk okán, mind egészségünk védelme érdekében rendkívül hasznosak a zöldségek, gyümölcsök, éljünk hát e természet adta  remekművekkel!