Szavazások

Te melyik mozgásformát részesíted előnyben fogyókúra idején?
 
Címlap

Torna a terhesség idején

Egészség

Sokan úgy tartják, hogy mivel a várandósság nem betegség, ezért mozgás, tornázás tekintetében sem kell változtatni korábbi életformánkon. Véleményük szerint a kismama nyugodtan tornázzon, sportoljon tovább. Ezzel azonban sokan vitába szállnak, sőt egyesek kifejezetten elleneznek mindenfajta mozgást a babavárás idején. Egy dologban azonban mindenki egyetért: első a baba, így természetesen az ő szempontjait kell előtérbe helyezni e tekintetben is.



Meg kell értenünk, hogy minden terhesség más és más. Míg vannak olyan kismamák, akik gond nélkül végigtornázzák, mozogják a 9 hónapot, vannak olyanok is, akik ezt akkor sem tehetnék meg, ha akarnák. Abban az esetben, ha veszélyeztetett terhességről van szó, semmiképpen nem ajánlott a torna. Első trimeszterben figyelmeztető jel lehet pl. a vérezgetés, „barnázás“, a kisebb-nagyobb görcsök. Később sem lélegezhetünk fel, hiszen középidőben is leselkedhetnek ránk veszélyek, pl: mélyen vagy alul tapadó méhlepény, mely a méhöszehúzódások hatására könnyen sérülhet, melynek akár koraszülés vagy vetélés is lehet a vége. Torna során, az intenzív testmozgás következtében gyakoribbá válnak a méhösszehúzódások, így közvetve ez is veszélybe sodorhatja a babát.

Minden terhességi szakaszban számolni kell veszélyekkel, ezért csakis akkor végezzünk  tornát, ha kikértük kezelőorvosunk véleményét és ő ennek egészségi akadályát nem látja.