Szavazások

Te melyik mozgásformát részesíted előnyben fogyókúra idején?
 
Címlap

Praktikus fogyókúrás tanácsok

Egészség

Ha fogyókúrába kezdtünk, nem árt jó előre felkészülnünk néhány lehetséges buktatóra. Mit tegyünk, ha étteremben étkezünk, mi lehet a következménye a habzsolásnak, vagy mit tartsunk szem előtt, ha mégis "bűnbeestünk"? Az alábbaikból megtudhatjuk:

 

  • Az se tántorítson el bennünket fogyókúránktól, ha netán étteremben étkezünk. Ilyenkor is választhatunk magunknak ízletes köreteket ( rizs, burgonya), főzelékeket, salátákat.
  • Étkezésünk során tanácsos a gyümölccsel vagy salátával kezdeni, így kiküszöbölhető, hogy az azt követő főételre farkas éhesen rávessük magunkat és degeszre együk magunkat belőle .
  • Egy-egy falatot sokszor, alaposan rágjunk meg, így szintén elkerülhető a mértéktelen habzsolás.
  • Lassan, kényelmesen étkezzünk, mert a gyors evés hatására becsapjuk szervezetünket. A gyomor a jóllakottságot jelző "üzemhőmérsékletet" csak bizonyos idő után éri el, addigra pedig kétszer annyi ételt faltunk be, mint amennyire valóban szükségünk lett volna. Ha lassan eszünk, a gyomor már kevesebb étel emésztésénél is megálljt parancsol nekünk.
  • Mindenki bűnözik egyszer-egyszer, ez ne szegje kedvünket! Ha elcsábultunk, a "már úgyis mindegy, én úgysem vagyok képes lefogyni" poltikáját felejtsük el, és egész egyszerűen bocsássunk meg magunknak. Testünk és lelkünk is elégtételt vesz, ha másnap beiktatunk egy szigorúbb gyümölcs-, vagy böjti napot.