Szavazások

Te melyik mozgásformát részesíted előnyben fogyókúra idején?
 
Címlap

Böjtnapok

Egészség

Böjtnapok

Testünket-lelkünket felfrissíti, ha étrendünkbe beiktatunk egy-egy speciális böjtnapot.
Bármilyen jellegű böjtnapot is tartunk, soha nem szabad megfeledkeznünk a kellő mennyiségű folyadékbevitelről. Ez naponta legalább 2-3 liter folyadékot jelent.

Burgonyanap, másképp:

Tartalmas, laktató reggeliként szolgál, ha a kettévágott burgonyákat megfűszerezzük, majd sütőben puhára sütjük. Fejes salátával fogyasztva már felér egy villás reggelivel. Ebédre burgonyapürét készítsünk light tej és egy kis light margarin hozzáadásával. Ha egy főtt tojást felkarikázunk mellé, az kiválóan bioztosítja az állati fehérjét.  Vacsorára főtt burgonyát ehetünk, frissen felszelt uborkával.

Savanyúkáposzta nap:

A nap folyamán 3 x 15 dkg. savanyúkáposztát fogyaszthatunk. A reggeli adagot joghurttal, zabpehellyel együk. Az ebédnek valóhoz sárgarépát, almát keverhetünk, amitől igazán zamatos íze lesz ételünknek. Káposztalevesre emlékeztet a gyenge húslevesben, zöldséglében megfőzött savanyúkáposzta, ami kiváló, meleg vacsorával kecsegtet.

 

Joghurt nap:

Kiválóan hat a bélműködésre, emésztésre, ha a nap folyamán sovány joghurtot fogyasztunk.

5 pohár joghurtot ehetünk ezen a napon, melyet megbolondíthatunk gyümölccsel, zöldséggel, müzlivel, illetve zöld fűszerekkel.

Nyers zöldség-gyümölcs nap:

E böjtnap lényege, hogy, - mint a címe is mutatja, - mindhárom főétkezésünk nyers zöldségekből vagy gyümölcsökből álljon. A reggeli gyümölcsfogyasztást megkoronázhatjuk egy kis müzlivel, ebédre és vacsorára pedig nyers zöldséget együnk. Haznos lehet, ha utóbbihoz sárgarépát is adunk, illetve megbolondíthatjuk zöld fűszerekkel, néhány csepp olíva olajjal vagy citromlével.

Rizsnap:

Legjobb, ha barna rizst használunk ehhez a diétához, összesen 30 dekát. Főzzük meg a rizst, majd 3 egyforma részre osszuk el.Ez lesz a napi adag a háromszori étkezéshez. Reggel és este gyümölcsöt fogyaszthatunk hozzá (pl. narancsot, almát), délben pedig biztosan jól fog esni egy ínycsiklandó zöldséges rizs. Megéheztél? Láss neki, és készítsd el!

Gyümölcs nap:

A nap folyamán kb. 1,5-2 kg. gyümölcsöt fogyasszunk. Kiváló méregtelenítő-tisztító hatású gyümölcsök az alma, szőlő vagy a görögdinnye, így ezek fogyasztása különösen ajánlott. Ha csak nem tartunk speciális diétát ( pl. alma-kúrát),  a nap folyamán nem muszáj egyetlen fajta gyümölcshöz ragaszkodnunk, ehetünk ebből is, abból is.

Burgonya nap:

A burgonya napon elfogyasztott burgonya mennyiség kb. 3 x 15 dkg.-nyi adagot jelent. Reggelire petrezselymes krumplit fogyasszunk salátával, délben héjában főtt burgonyát némi kefíres-túróval, vacsorára pedig jól eshet egy finom burgonyasaláta.